Nominalizari si previziuni castigatori la premiile Oscar 2010

In urma cu cateva minute s-a facut publica lista oficiala cu nominalizarile la Premiile Oscar – editia 2010 (sau „The 82th Annual Academy Awards”), eveniment ce premiaza cele mai bune realizari cinematografice din 2009. Decernarea premiilor (editia 82) va avea lor duminica 7 martie 2010 (luni dimineata, 03:00 ora Romaniei). Deci cale lunga pana vom afla castigatorii Oscar 2010. Noutatea de anul acesta e ca la categoria „Cel mai bun film” sunt 10 nominalizari (desi e clar intre cine se da batalia)!

Nominalizarile Oscar 2010 (2 feb. 15:43)

CEL MAI BUN FILM
Avatar

The Blind Side
District 9
An Education
The Hurt Locker [*** predictia mea]
Inglourious Basterds
Precious
A Serious Man
Up
Up in the Air

CEL MAI BUN ACTOR IN ROL PRINCIPAL
Jeff Bridges, Crazy Heart [*** predictia mea]
George Clooney, Up in the air
Colin Firth, A single man
Morgan Freeman, Invictus
Jeremy Renner, The Hurt Locker

CEA MAI BUNA ACTRITA IN ROL PRINCIPAL
Gabourey Sidibe, Precious
Meryl Streep, Julie and Julia [*** predictia mea]
Helen Mirren, The Last Station
Sandra Bullock, The Blind Side
Carey Mulligan, An Education

CEL MAI BUN REGIZOR
Quentin Tarantino, Inglorious Basterds
Lee Daniels, Precious
Jason Reitman, Up in the air
Kathryn Bigelow, The Hurt Locker [*** predictia mea]
James Cameron, Avatar

CEA MAI BUNA ACTRITA IN ROL SECUNDAR
Penelope Cruz, Nine
Vera Farmiga, Up in the Air
Maggie Gyllenhal, Crazy Heart
Anna Kendrick, Up in the Air
Mo’Nique, Precious [*** predictia mea]

CEL MAI BUN ACTOR IN ROL SECUNDAR
Matt Damon, Invictus
Woody Harrelson, Messenger
Christopher Plummer, Last Station
Stanley Tucci, Lovely Bones
Christoph Waltz, Inglorious Basterds [*** predictia mea 100%]

CEL MAI BUN FILM DE ANIMATIE
Coraline
Fantastic Mr. Fox
Princess and the Frog
Secret of Kells
Up [*** predictia mea 100%]

CEL MAI BUN FILM STRAIN
Ajami (Israel)
El Secreto de Sus Ojos (Argentina)
The Milk of Sorrow (Peru)
Un Prophete (Franta)
The White Ribbon (Germania) [*** predictia mea]

CEL MAI BUN SCENARIU ORIGINAL
The Hurt Locker
Inglourious Basterds [*** predictia mea]
The Messenger
A Serious Man
Up

CEL MAI BUN SCENARIU ADAPTAT
District 9
An Education
In the Loop
Precious
Up in the Air [*** predictia mea]

CELE MAI BUNE EFECTE VIZUALE
Avatar [*** predictia mea 100%]
District 9
Star Trek

CEA MAI BUNA IMAGINE
Avatar
Harry Potter and the Half-Blood Prince
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
The White Ribbon [*** predictia mea 100%]

CEL MAI BUN MONTAJ
Avatar
District 9
The Hurt Locker [*** predictia mea 100%]
Inglourious Basterds
Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire

CELE MAI BUNE COSTUME
Bright Star
Coco before Chanel
The Imaginarium of Doctor Parnassus
Nine
The Young Victoria [*** predictia mea 100%]

CEL MAI BUN MACHIAJ
Il Divo
Star Trek
The Young Victoria

CEA MAI BUNA REGIE ARTISTICA
Avatar
The Imaginarium of Doctor Parnassus
Nine
Sherlock Holmes
The Young Victoria

CEL MAI BUN SUNET
Avatar
The Hurt Locker [*** predictia mea 100%]
Inglourious Basterds
Star Trek
Up

CEL MAI BUN MONTAJ SUNET
Avatar [*** predictia mea 100%]
The Hurt Locker
Inglourious Basterds
Star Trek
Transformers: Revenge of the Fallen

CEA MAI BUNA COLOANA SONORA
Avatar
Fantastic Mr. Fox
The Hurt Locker
Up [*** predictia mea 100%]

CEL MAI BUN CANTEC ORIGINAL
„Almost There” din „The Princess and the Frog”
„Down in New Orleans” din „The Princess and the Frog”
„Loin de Paname” din „Paris 36”
„Take It All” din „Nine”
„The Weary Kind (Theme din Crazy Heart)” din „Crazy Heart” [*** predictia mea 100%]

CEL MAI BUN DOCUMENTAR
Burma VJ
The Cove [*** predictia mea 100%]
Food, Inc.
The Most Dangerous Man in America: Daniel Ellsberg and the Pentagon Papersdsmith
Which Way Home

Pe scurt: The Hurt Locker si Avatar -> cate 9 nominalizari fiecare !

Concluzii? Nu prea multe surprize. Favoritul meu e The Hurt Locker, un film exceptional, cu un regizor si un actor principal remarcabili. Si dupa toate semnele (premiile luate la DGA, etc) sunt foarte mari sanse sa ia premiul pentru cel mai bun film si cea mai buna regie si la Oscar-uri. Iar despre Avatar, am fost destul de clar in topul anului 2009. Alte doua filme ce au sanse sa sufle marele premiu sunt (doar) Up in the Air si The Blind Side. Batalia la regie se da intre Kathryn Bigelow si fostul ei sot, James Cameron, la animatii e clar ca UP va castiga, actorii sunt si ei aproape siguri… Statistici despre ce alte premii au castigat filme candidate pana acum gasiti aici.

Anul trecut am prezis corect castigatorii la toate categoriile propuse😀, asa ca voi repeta si anul acesta experimentul si voi incerca sa ghicesc ce a fost pe placul Academiei Americane de Film in anul 2009 in materie de filme, deci cine va iesi triumfator la cele mai importante categorii la ceremonia din 7 martie. Am marcat in lista de mai sus predictiile mele (unele 100% sigure) si va astept si pe voi cu pareri.

PS: Nominalizarile la premiile Zmeura de Aur pe anul 2009 au fost anuntate ieri si le gasiti aici (ca sa va faceti o idee si despre ce a dat mai prost cinematograful american anul trecut).

2 comentarii

Filed under Cinema, Stiri

2 responses to “Nominalizari si previziuni castigatori la premiile Oscar 2010

  1. Marina

    Am vazut ambele filme si Avatar si Hurt Locker. Sincer n-am ramas impresionata cu nimic de Hurt Locker, un film total neinteresant pt. mine. Nu vad si nu inteleg de ce toata lumea il urca in slavi. In fine

  2. Pingback: Castigatorii oficiali la premiile Oscar 2010 « Blog of mArS

Lasă un răspuns

