Nominalizari si previziuni castigatori la premiile Oscar 2009

UPDATE: Lista pentru Oscar 2010 AICI.

Update 23.02.09 06:53: Lista castigatorilor la premiile Oscar 2009 aici. Veti vedea ca am prezis corect toti castigatorii de mai jos (la absolut toate categoriile importante pt care am incercat previziuni), fara nici o singura greseala :D.

Update 22.01.09 16:15: Acum cateva minute s-au anuntat nominalizarile oficiale pentru premiile Oscar 2009.

Mai este putin si cel mai important si asteptat eveniment din lumea filmului isi desfasoara o noua editie in Los Angeles. Este vorba de Premiile Oscar 2009 (sau „The 81th Annual Academy Awards„) ce vor avea loc pe 22 februarie 2009 orele 20 (US ET) sau 23feb., 03:00AM ora Romaniei.
Pana vom afla lista oficiala cu nominalizarile din acest an (22 ian., orele 15:30), am zis sa incerc cateva predictii personale privind cine va fi (sau ar trebui sa fie) nominalizat la categoriile importante. Acum tragem prima linie si vedem ce s-a potrivit din previziuni (si ce lipseste) si incercam sa ghicim cine va castiga la fiecare categorie.

Deci nominalizarile oficiale Oscar 2009 sunt (am marcat si ce am prezis gresit mai jos):
Best Movie:
Slumdog Millionare *** (castigator probabil)
Milk
Frost/Nixon
The Curious Case of Benjamin Button
The Reader
The Dark Knight
Am prezis corect 4 din 5. Ramase pe dinafara: Dark Knight (!), The Wrestler, Gran Torino, Doubt, Wall-E. Primele 3 filme prezise erau considerate cu sanse de 100% sa fie nominalizate, primul dintre ele (Slumdog Millionare) avand sansele cele mai mare sa si castige marele premiu (desi pe mine unul nu m-a cucerit).

Best Actor:
Sean Penn („Milk”) *** (castigator probabil)
Brad Pitt („The Curious Case of Benjamin Button”)
Mickey Rourke („The Wrestler”)
Frank Langella („Frost/Nixon”)
Richard Jenkins („The visitor”)
Clint Eastwood („Gran Torino”)
Tot 4 din 5 prezise corect. Richard Jenkins i-a luat locul lui Clint Eastwood, dar nu-i nimic, si The Visitor a fost un film fabulos.

Best Actress:
Meryl Streep („Doubt”)
Kate Winslet („The Reader”) *** (castigator probabil)
Angelina Jolie („Changeling”)
Anne Hathaway („Rachel Getting Married”)
Melissa Leo („Frozen River”)
Kristin Scott Thomas („I’ve Loved You So Long”)
3 din 5 prezise corect.

Best Supporting Actor:
Heath Ledger („The Dark Knight”) *** (castigator probabil)
Robert Downey, Jr. („Tropic Thunder”)
Josh Brolin („Milk”)
Michael Shannon („Revolutionary Road”)
Philip Seymour Hoffman („Doubt”)
Am prezis 2, am ghicit pe ambii. Cu totii speram ca Heath Ledger sa castige post-mortem un premiu atat de meritat. Nici nu are asa mare concurenta oricum, desi comentariile ulterioare (daca va castiga) cum ca premiul a fost acordat din compasiune nu isi vor avea locul.

Best Supporting Actress:
Taraji P. Henson („The Curious Case of Benjamin Button”)
Penelope Cruz („Vicky Cristina Barcelona”) *** (castigator probabil)
Amy Adams („Doubt”)
Viola Davis („Doubt”)
Marisa Tomei („The Wrestler”)
Kate Winslet („The Reader”)

Best Director:
Ron Howard („Frost/Nixon”)
Danny Boyle („Slumdog Millionaire”) *** (castigator probabil)
David Fincher („The Curious Case of Benjamin Button”)
Stephen Daldry („The Reader”)
Gus Van Sant („Milk”)
Christopher Nolan („The Dark Knight”)
Am ghicit tot 4 din 5. Din pacate Christopher Nolan nu a fost nominalizat pentru fenomenalul Dark Knight.

Best original screenplay:
Nick Schenck („Gran Torino”)
Frozen River
In Bruges
Happy Go-Lucky
Andrew Stanton („Wall-E”)
Dustin Lance Black („Milk”) *** (castigator probabil)
Thomas McCarthy („The Visitor”)
Robert D. Siegel („The Wrestler”)
2 din 5

Best adapted screenplay:
Simon Beaufoy („Slumdog Millionaire”) *** (castigator probabil)
Peter Morgan („Frost/Nixon”)
Joh Patrick Shanley („Doubt”)
The Reader
Eric Roth and Robin Swicord („The Curious Case of Benjamin Button”)
Christopher Nolan, Jonathan Nolan („The Dark Knight”)
4 din 5
Best Song:
„Down to Earth” din Wall-E
„Jai Ho” din Slumdog Millionaire
„O saya” din Slumdob Millionaire
Clint Eastwood, Jamie Cullum, Kyle Eastwood and Michael Stevens – Gran Torino („Gran Torino”)
Bruce Springsteen – The wrestler („The „wrestler”)
Beyoncé Knowles – Once In A Lifetime („Cadillac Records”)

Melodia din Gran Torino era una absolut fermecatoare (ca si filmul de altfel!) deci speram ca va fi nominalizata. castiga premiul pentru cea mai buna compozitie muzicala. Sper insa ca acesta sa nu fie singurul premiul pentru film. Mare nedreptate s-a facut la aceasta categorie; nici chiar melodia castigatoare Glob de Aur 2009, „The wrestler” a lui Bruce Springsteen nu a fost nominalizata.

Best Visual Effects:
The Dark Knight
The Curious Case of Benjamin Button
Iron Man
Hellboy II: The Golden Army
Journey to the Center of the Earth
Am ghicit 3. Nu stiam ca vor fi doar 3 nominalizari, pusesem 5… Batalia va fi intre intre TDK si Benjamin Button. Singurele 2 filme care pot aparea in aceasta categorie (oficial!) ar fi Mumia 2 si Australia.

Best Animated Feature:
Kung Fu Panda
Wall-E *** (castigator probabil)
Bolt
Waltz with Bashir
Cu siguranta Wall-E va castiga, deci nici nu mai conteaza cine este nominalizat langa el.
Am marcat castigatorii prezisi de mine pentru a castiga la Oscar 2009 cu „***”. Iar ca rezultat al previziunilor privind nominalizarile probabile, eu zic ca am fost destul de inspirat, cu 4 din 5 nominalizari in medie prezise corect.

Concluzii nominalizari: The curious case of Benjamin Button a primit cele mai multe nominalizari, 13 la numar, desi nu foarte multa lume se astepta sa fie asa de bine primit de Academie. Slumdog Millionare (marele favorit pentru Best Movie) a primit 10 nominalizari, iar The Dark Knight 8 nominalizari, dar 7 dintre ele la premii neimportante. Sunt extrem de dezamagit pentru ignorarea totala a filmului lui Clint Eastwood, Gran Torino, care ar fi meritat macar nominalizari la cel mai bun actor si cantec. Filmul are totusi in succes nesperat la box-office-ul american, deci nu e totul pierdut pentru Clint. Si Dark Knight a fost ignorat total de la premii la care se considera ca merita sa fie macar nominalizat (cel mai bun film, cel mai bun regizor). Trebuie si Academia Americana de Film sa starneasca cumva controverse, nu ? Vom vedea ce va fi; cert este ca nu prea am favoriti carora sa le tzin pumnii. Doar Heath Ledger, Wall-E si Richard Jenkins in „The visitor”; restul premiilor imi este indiferent cine le ia (sper sa fi prezis insa corect mai sus).

Nota: toate predictiile privind nominalizarile si castigatorii sunt pur personale, bazate pe analiza proprie a filmelor (la propriu sau doar prin intermediul recenziilor acestora) si a nominalizarilor/castigatorilor de la alte premii importante din industria cinematografica (Los Angeles Critics Awards, Golden Globes 2009, Directors Guild Awards, etc).

Sursa nominalizari aici.

28 comentarii

Din categoria Cinema

28 de răspunsuri la „Nominalizari si previziuni castigatori la premiile Oscar 2009

  1. In mare parte ai dreptate. Am vazut toate filmele cu sanse la Oscar si la fel ca si pe tine, Slumdog Millionaire m-a fermecat. Un al doilea favorit al meu ar fi Revolutionary Road, care insa nu are prea mult suport in spate si nu va obtine atat de multe nominalizari cum se preconizau in urma cu doua-trei luni.

    • mariusica

      @Tirdea: o sa trebuiasca sa vad si eu Rev Road. Gasisem un site care ii dadea sanse foarte mari la nominalizari „best movie” si actori principale, dar
      din pacate in alte locuri nu l-am mai vazut asa bine cotat. Sa vedem ce va fi… La Globurile de Aur a luat doar 1 premiu (Kate Winslet).

      Apropo, pentru cei interesati: castigatorii Golden Globes 2009 de aseara (11.01.09) ii gasiti aici.

  2. Nicolae Ursuleanu

    Imi pare rau ca nu apreciati prestatia actoriceasca a deja consacratului Mickie Rourke care in filmul „The Wrestler” (Globul de Aur) a dovedit inca odata multiplele sale valente. Cred ca are mari sanse si la Oscar 2009.
    De asemenea Kate Winslet are mari sanse la Oscar 2009 pentru filmul „The Revolutionary Road”.
    Iar „Slumdog Millionare” ,dupa lungul sir de telenovele indiene, apare pe piata ca o reveletie a unei lumi inca necunoscute, inca insuficient explorate a acestui popor.

    • mariusica

      Nu am vazut The Wrestler, dar am auzit numai cuvinte de lauda despre interpretarea lui Mickey Rourke. El va fi nominalizat cu siguranta (cum am prezis si mai sus) si se va bate cu Sean Penn, cel mai probabil. Iar despre Kate Winslet… are sanse destul de mari sa repete premiile de la Globuri. Si Slumdog va lua premii, dar eu cred si sper ca nu va lua si marele premiu. Merita alte filme (din punctul meu de vedere).

  3. Slumdog Millionare – pe departe cel mai bun film din 2008, in perspectiva mea.

  4. constatine

    lume, lume, cel mai bun film al anului 2008, e clar cavalerul negru. Cel mai bun actor in rol secundar, clar e heath ledger, cea mai buna actrita kate winslet, restul e cancan. sau mai bine zis, de umplutura.

  5. Maria

    hello!spuneti-mi si mie cand sunt anuntati castigatorii….cred ca o sa desfac o sticla de sampanie cand va castiga Heath oscaru.i s-a furat odata sansa de a duce acasa oscaru in rolul lui ennis delmar dar anul acesta va castiga:X

  6. mariusica

    @maria: castigatorii o sa ii afli in dimineatza de 23feb. (abia)

  7. Am si eu o previziune despre Oscaruri: ca o sa ma doara fix in cot cine ia Oscarul si ca nu o sa ma uit. Nu mam uitat nici anul trecut, asa ca nu e greu sa fac previziunea asta.

  8. mariusica

    …nimeni nu s-a uitat anul trecut; dar totusi cu totii (inclusiv cei cu dureri in cot) o sa citim lista castigatorilor in 23feb.

  9. Vlad T.

    Fratilor, nu vedeti ca la categoria Best Actress Kate Winslet a fost nominalizata pt The Reader, si nu Revolutionary Road, cum scrie aici? Fiti mai atenti… Dupa parerea mea, rolul din Rev.Road avea mai multe sanse pt Oscar, dar si asa, sper ca talentul si farmecul ei s-o ajute sa castige in sfarsit (dupa inca 5 nominalizari in trecut)..Go, Kate!! 🙂

  10. mariusica

    @Vlad T: mersi, am corectat. Toti se asteptau sa fie pt Rev Road…

  11. Mai am o previziune. Eu prezic ca Kate Windselt e asa de urata ca daca te uiti la ea mai mult de cinci secunde te prefaci in stana de piatra. Incercati pe riscu vostru. Tot nui asa de urata ca Cristine Dunst care te poate preface in piatra SI orbi in nu mai trei secunde.

  12. zahdiva1

    Din păcate, n-am reuşit să văd niciunul din filmele nominalizate la categoria cel mai bun film, dar sper că o să o fac până la decernare. Apoi o să-mi dau cu părerea. 🙂
    Sunt foarte curioasă să văd filmul lui Brad Pitt, pentru că pare o poveste atractivă din descriere.
    http://zahdiva1.wordpress.com/

  13. Asa i sa parut si lui F. Scott Fitzgerald.

  14. Julia

    Din filmele nominalizate la categoria „Best movie” am vazut doar doua: The Curious Case of Benjamin Button si Slumdog Millionaire. Cel de-al doilea e un film care te impresioneaza, te socheaza si te emotioneaza in acelasi timp dar pe care nu ti-l amintesti foarte bine peste o luna. In cazul primului insa, e un film de referinta, un film incarcat de simboluri, bazat pe o idee unica. E un film spectacol, un regal in care Cate Blanchet isi arata inca o data maiestria. Mi-ar fi placut ca Brad Pitt sa joace toate rolurile atribuite personajului sau, dar sa nu uitam ca Brad Pitt nu e Robin Williams sau Dustin Hoffman.

  15. mariusica

    @Julia: ai foarte mare dreptate privind „The curious case..” si Slumdog. Despre interpretarea lui Brad Pitt din primul: toate „faţetele” importante ale personalui Benjamin Button au fost interpretate direct sau indirect de Brad; poti vedea mai multe „secrete” si efecte speciale folosite pentru personaj aici: http://www.slashfilm.com/2009/01/21/the-special-effects-secrets-of-benjamin-button-laid-bare/ .

  16. tea

    buna!
    am vazut slumdog millionnaire si the curious case of benjamin button si cel mai mult m-a impresionat cel de-al doilea. mi-a placut absolut totul la acest film: si scenariul (care a fost adaptat intr-o maniera absolut nemaipomenita dupa povestea lui F. Scott Fitzgerald) si modul in kr a fost regizat, si actorii (brad pitt face un rol de zile mari, cred ca e cel mai bun rol al lui din toata cariera, l-am urmarit de cd a aparut si pana azi si va pot spune cu sinceritate ca este cel mai convingator si mai impresionant rol al sau; dc mai avea cineva dubii cu privire la talentul sau actoricesc cred k dupa ce a vazut acest film s-a convins k e un actor deosebit de special!!). Emotia p kr am trait-o pe parcursul filmului este incredibila; cu toate k filmul este destul de lung, nu am simtit nicicand plictiseala aia kr survine la un moment dat (adica dupa vreo 1h30min). Modul in care a stiut sa interpreteze toate etapele vietii unui om insa total invers si modalitatea in kr s-a raportat la ceilalti a fost absolut fermecator. Trecerea de la o etapa la alta nici nu e brusca, chiar te astepti si simti k exact in acel moment ar tb k pers sa treaca la un nou moment din viata lui, la o noua etapa.
    Sper sa impresioneze si juriul de la Oscar pentru ca ar fi de-a dreptul nefericit sa nu fie incununat de succes. Macar sa obt 12 premii din cele 13nominalizari… :))

    Cat despre Slumdog…ce sa spun??? mai mult m-a intristat iar la sfarsit mi-a pierit aproape total gustul placut p kr mi-l lasase. nu sunt adepta filmelor indiene si sfarsitul filmului a fost exact k la Bollywood. Ideea in sine nu e rea insa sfarsitul a stricat totul dupa parerea mea.
    O zi buna!

  17. alex

    tea a surprins in mare partea ideea despre slumdog .. e chesy, cu accente puternice a la Bollywood. Consider ca filmul ar fi stranit emotii daca ar fi urmarit mai degraba doar povestea in sine a suburbiilor indiene, un fel de ,,cidade de deus” al Indiei.
    Cu toate acestea mi se pare dezamagitor ca strange atatea premii si filme precum ,,The Curious Case..” nu este luat in seama pe cat ar trebui. Imi pare pe departe din ce am vazut pana acum cel mai solid film, cel de mai esenta care la sfarsit te face sa-ti pui niste intrebari, intr-o maniera existentialista, filosofica.

  18. Heheh, se pare ca avem cam aceleasi predictii pentru castigatorii oscar 2009. Oarecum predictibilitatea este data de coincidentele dintre premiile BAFTA si castigatorii Globurilor de Aur 2009. Sa vedem daca nu cumva Academia Americana de Film va fi pusa pe surprize. Iata aici si predictiile mele pentru castigatorii oscar 2009.

  19. Alex

    Stie cineva cumva pe ce posturi de televiziune europene se transmit Oscar-urile ?

  20. mariusica

    Pe HBO Romania. In direct si nedublat.

  21. ordibflowers

    Ce parere aveti despre ,,Milk” si actorul din rolul principal?Eu am fost impresionata de acest film…

  22. Pingback: Castigatorii oficiali la premiile Oscar 2009 « Blog of mArS

  23. Andreea Mirela

    Ma bucur pentru WALL-E !!! Am prezis! 🙂 Felicitari…impresionant, superb, minunat.

  24. w3nT

    deabia astept sa castige heath si dupa parerea mea de departe e the dark knight cel mai bun film din 2008 http://www.imdb.com top 250 tdk e pe 5

  25. mariusica

    @w3nT: Heath Ledger a castigat deja. Vezi aici.

  26. lola

    eu cred ca cel mai frumos film este HANNAH MONTANA the movie

Lasă un comentariu